Güncel Haberler

İpek Yolu kültürlerin, fikirlerin ve dostluğun yolu oldu

Ulaştırma ve altyapı bakanı Abdulkadir Uraloğlu, konuşmasında, Türkiye'nin küresel lojistik, ulaşım ve ticaret alanında stratejik rolünün altını çizdi ve tarihsel Silk Yolu üzerindeki doğu-batı ticaretinin bağlantı projeleriyle yeniden başlatılmayı amaçlayan üretim ve yol girişiminin önemine dikkat çekti.

Uraloğlu, fuarın örgütlendiği Shian şehrinin Çin'in eski başkentlerinden biri ve tarihi ipek yolunun başlangıç ​​noktasından biri olduğunu ve bu ticari yolun Orta Asya'dan Analalia'ya başladığını ve İstanbul'un bu çizginin son durağı olduğunu açıkladı.

Sian şehri ve baharatlar, ipek, değerli taşlar, cam ürünler, kağıt ve kültürel unsurlar arasındaki anatialik ütraolojik olarak değiştirildi, “sadece ticari değil, aynı zamanda kültürler, fikirler ve dostluk yolları da binlerce yıldır ipek yol.

Uraloğlu, tarihi ipek yolunun modern bir yansıması olan fuarın, kültürel ve ekonomik köprülerin kurulması, işbirliğini güçlendirme ve ortak kalkınma hedeflerinin paylaşılması açısından önemli olduğunu vurguladı. Dedi.

“Medio Corridor” ve “Nesil ve Yol”

Türkiye'nin Asya, Avrupa ve Afrika'nın kesişme noktasındaki stratejik konumu sayesinde küresel ölçekte ulaşım altyapısı olan erişilebilir, sürdürülebilir ve küresel bir çoklu mod sunduğunu vurgulayarak, “ortalama koridor” olarak bilinen Trans-Hazar uluslararası ulaşım yolunu güçlendirmek için büyük ölçekli projelere yol açtığını vurguladı.

Uraloglu, Türkiye, Baku-Tifiye-KARS Demiryolu, Modern Limanlar, Lojistik Merkezler ve Gümrük Süreçleri, Çin ve Avrupa'nın Avrupa ve Avrupa arasındaki yük taşımacılığında faaliyetlerinde dijital dönüşümle, açıklamak için hızlı, güvenilir ve öngörülebilir bir fırsat sunuyor: aşağıdaki gibi devam ediyor:


“İpek Yolu'nun yeniden canlandırılmasını sağlayan Türkiye Transit Hazar Trchies'in merkezi koridorunun inisiyatifi, Doğu ve Batı arasında bir bağlantı geliştirmeyi amaçlayan Çin'in üretilmesi ve yolunu oluşturma girişimi ile doğal bir sinerji oluşturuyor.

Bu işbirliği hedefi doğrultusunda Uraloğlu, Türkiye ve Çin arasındaki İpek Yolu Ekonomik Şubesi'nin organizasyonunun ve 21. Yüzyıl Deniz İpek Düzeni Memorandumunun imzalandığını hatırladı.

Yeşil koridorlar

Uraloğlu, küresel tedarik zincirlerinin dünyada yeniden şekillendirildiği bir sürecin ve yeşil lojistik çözümlerin yolların çeşitliliği ile önemli olduğunu ve bu bağlamda oluşturulan hatların sürekliliği açısından yeşil koridorlara geçişin vurgulandığını vurguladı.

Türkiye'nin amacının sadece altyapı oluşturmak değil, aynı zamanda kalıcı, dengeli, yaş gereksinimleri için uygun olmak ve uzun vadeli işbirliği yaratmaktır “,” kolaylaştırıcı çözümler sunmaya ve özellikle demiryolu taşımacılığına entegre olmaya hazırız “. Dedi.

Uraloglu, Türkiye, bu alandaki tüm ilgili taraflarla karşılıklı yarar sağlayan bir işbirliği yapmaya hazır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Deneme bonusu veren siteler